很難相信,一年已經悄悄地過去了。我坐在電腦前做照片處理,正準備寫點東西的時候,我看到了這張照片(幾周前在香港拍的),我才意識到距離我上一次寫部落格已經過去一年了。如果你翻看一下我以前的部落格文章,你就會看到我上一次寫的文章是去年在香港寫的,照片也是去年在香港拍的。

It is hard to believe, but a whole year has slipped by since I managed to get my butt in front of my machine, take a few minutes away from processing and write to you all. It started with this photograph I made in Hong Kong a few weeks ago, that's when I realised it had been a year since I last wrote my blog. If you look at my previous blog you will see images of Hong Kong as that was where I was when I last wrote.

The view of Hong Kong from our Air BnB apartment in Sai Ying Pun. Air BnB提供的西營盤周邊的公寓內拍攝的香港全景


去年我為《國家地理旅行者》的任務騎遊臺灣各個地方;也到了上海、北京赴約商業拍攝工作;為國家地理旅行者的任務去了一次新加坡;為一家鞋業公司拍攝產品手冊;作品也上了台灣《時尚芭莎》臺北時裝周特刊的封面照片;完成了Nick Knight課程,並竭盡全力去加強我的時尚攝影能力;為三陽機車新品Jet S系列車拍攝宣傳活動;回到中國為國家地理旅行者拍攝照片;成為富士X攝影師;與Cactus Imaging合作開發攝影設備;甚至我還抽出一些時間去峇厘島度了假。把去年完成的事情一一列出來之後覺得去年還過的蠻充實的。還有一些新客戶讓我工作更穩定了一些.

Over the last year I have been all around Taiwan on a scooter tour for National Geographic Traveller; I have flown to Shanghai and Beijing on commercial photography shoots; touched Singapore for a blink again on assignment for National Geographic Traveller; Shot a look book for a shoe company; landed an image on the cover of Harper's Bazaar Taiwan for Taipei in Style (Taipei's fashion week); completed (sort of) the Nick Knight Mastered course and pushed super hard to build my fashion photography work. I shot a campaign for SanYang Motor Company for their Jet S Scooter; returned to China to shoot a piece for National Geographic Traveller; became a Fujifilm X Photographer; began to work with Cactus Imaging to help develop new photographic equipment, and I even managed to take some time off and have a holiday in Bali. Writing it all out it does appear it has been a good year, and it is only getting better with new clients coming and my business getting stronger.

有太多想說的,但從何說起呢,能一次性在這篇寫完嗎?嗯...我覺得那樣的話就寫得太長了,目前我想先和大家談一下Nick Knight課程。關於我這一年的經歷和攝影作品,我後面還會在其他文章接著寫,而現在,我們從時尚攝影開始吧。

There is a lot to cover so where to begin, and should I fit it all one blog? Hmm I think that would be too long, so for now I think I will just talk about the Nick Knight Mastered Program. I will blog more and get you up to speed with experiences and photographs from all the other projects, for now though, let's talk fashion photography.

這課程可以說難度蠻高的的,因為我一直都是大部分拍攝封面肖像,所以對時尚攝影有點生疏。直到我最近接到一個時尚攝影的case,又重新燃起了我對時攝影的熱情,所以我又拾起了我對時尚攝影的挑戰使得自己一直很忙目前我是參加Nick Knight課程的唯一一個臺灣校友,也就是說我沒有任何其他成員可召集來組織我的團隊,所以我只能靠自己去找。我在Facebook上大量搜索資訊,查看時尚相關的部落格然後施展自己有的每一絲魅力。很快的,我有了自己的團隊。設計師、髮型設計師、化妝師和助手,我們都準備;第一個 project 就來了!“看一組時裝品牌的照片,以它為基礎進行拍攝。”我們選擇了Moschino老實說,我從來都沒有很注意 Moschino因為我之前覺得有點俗氣。而事實證明是我不懂時尚,顯然關於時尚我還需要深入全面學習。我之前不了解 Moschino 竟然就是變化無常時尚潮流的化身,而傾向流行藝術的概念也把我變成粉絲。所以,我們就把明亮的色彩流行藝術的感覺帶入日常都會穿到的單品, 詮釋這次的主題

The course was intense to say the least, I had been shooting editorial portraiture almost constantly and so was a little rusty. A fashion shoot I had landed had re-ignited my passion for fashion photography, and so I stepped up to the challenge and got very busy. Now I am the only (or was) member of the Mastered Alumni in Taiwan, this means I have no other members to call on for collaborative teams. I had to find my own, trawling facebook, looking at fashion blogs and generally applying every last bit of charm I could muster, soon enough I had one. Stylist, Hair Stylist, Make Up Artist and Assistants. We were poised and ready for the first project, then bang it landed; "look at a collection from a fashion house and base a shoot on that.", we chose Moschino. If I am honest I never took any notice of Moschino, I always thought it was a bit tacky. The thing is, and what I learned was, I wasn't getting it, it highlighted that I needed to learn more about fashion as a whole. What I hadn't understood was that Moschino is the transient nature of fashion personified, and their heavy leaning toward Pop Art won me over in a big way. So we had a Pop Art feel, style and substance in everyday design, bright colours and plenty of, well...POP! 

宜蘭位於臺灣東海岸,並且擁有獨特的黑色沙灘。我想在陰天下,灰色的海水與灰色/黑色沙灘做為拍攝背景,使這個主題的時尚感顯得特別突出。這project真的很有趣,成功的首次拍攝,在探索中快速學習的開始。

Yilan is on the east coast of Taiwan and has an amazing black volcanic sand beach, I wanted a grey day, a grey ocean and the black/gray sand so that the fashion really leaped out. It was good fun, a good first shoot, and the start of a steep and experimental learning curve.

接下來的project主題 與團隊合作。我的靈感來自於電影《雌雄雙辣》。電影主要講述羅西佩雷斯和哈維爾·巴登和扭曲的愛情故事,中間穿插了許多關於墨西哥桑特裏亞教、巫術宗教的糾葛。我選擇了故事中的一些信仰——成為一名戰士(5名聖徒和守護神)。這個守護神可以把自己變成一頭美洲豹來躲避敵人。

The next project we worked on was about working with a team. My inspiration came from a film called  Perdita Durango. A great film staring Rosie Perez and Javier Bardem with a twisted love story narrative that includes a lot of reference to Santeria, a voodoo religion practiced in Mexico. I took the idea some of the beliefs, becoming a warrior, the five Saints and the Nagual. The Nagual is one with the ability to transform into a Jaguar to escape their enemies. 

這次我們也是來到了宜蘭,這次的拍攝很有意思,有幾個鏡頭我甚是喜歡,但是似乎有些偏離主題了,因為我們也是邊做邊學習的阿! 我鼓勵自己和團隊加倍努力,甚至,還讓我的設計師現場為模特用一條紅色帶子做成衣服,實際拍的衣服反而拿去燒做背景

Again we found ourselves in Yilan, the shoot was interesting, I am really happy with some of the shots, ultimately it drifted off track a little, we were learning, and I was pushing the team hard. Hell at one point I made my stylist make clothes out of a strip of red material on set for our model, and burned the actual clothes we had been using...

另外一個成為Nick Knight Mastered課程的校友好處是,我可以隨時回去查看我需要的資料。還可以聯繫世界各地的夥伴並一起工作。通過這個專案我已經學到了很多,詳細的在下一篇文章我會跟你們慢慢說。

The good thing about the Nick Knight Mastered program is that now I am a member of the Alumni, I am able to go back and look at all the material as much as I like. I am also able to contact people all around the world and work with them. I learned a great deal already and will talk about that more in the next blog.


我猜你們一開始認為這篇文章會寫的很長(是啊,我也是這樣認為的),但是那樣會很無趣,大家很忙。這篇文章總結起來說,就是通過Nick Knight課程我學會了團隊協作,瞭解了自己,學會組織團隊以及時尚攝影。甚至我還與負責這個課程的主任了一次蠻的電話,因為課程有些事情我不是很滿意。但總的來說,對我是好事,在時尚攝影方面得到了進步,成為其中一名校友的同時也會給我帶來很大的便利。

I bet from the start you thought this was going to be a long blog, I did too, but that is no fun as we are all busy. To sum this one up, Mastered with Nick Knight was ok, I learned about working with a team, about me, about organisation and about fashion. I also had a long conversation with the director of the Mastered group as there were a few things that I just wasn't happy with. Overall it has been a good thing to do and as my career in fashion photography grows, being part of the Mastered Alumni will come in handy I am sure.

有一件事情是百分百確定的,我超級喜歡與龐大的團隊一起工作,幸運的享有與一群具有創造力的夥伴一起共事的機會。

One thing is for sure, I absolutely bloody love working with a big team and making fashion photography, being surrounded by creativity is a privilege I am lucky to enjoy. 

下次我會跟你們多聊一些時尚相關的事情,而你們也會瞭解我方向是如何發展變化,同時我會展示後製前後的對比相片,你們就會明白我對我的作品要求的水準程度

Next time I will talk more about fashion and you will see and hear how my direction has developed, I will show you a before and after photograph so you can get an idea about the post production I do, and the level I work to.

那就寫到這了. 更多文章與作品請上以下網站. 如果有問題或詢價也歡迎你留言聯絡我. 

愛你們呦!

Until then, check out my WebsiteInstagram , Tumblr, Twitter and Linkedin. Remember to LIKE COMMENT and FOLLOW.

Feel free to get in touch, if you have a question, booking, assignment etc..

Love to all.

arrow
arrow
    全站熱搜

    DuncanLongden 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()