close

很久很久以前,在恐龍紀元....好吧,不完全是,但當時我們還是用傳統底片攝影,Adobe剛剛發布了Photoshop,其實那時不是這麼想成為一個攝影師。我想為電影制作特效,所以在學校選修了電影和媒體,我應該意識到的是Adobe剛剛發布了Photoshop,而這個世界即將因此而改變。簡單來說就是我後來進入攝影行業、離開電影和動態影視,然後再次回到全職攝影,到目前為止幾乎就是這樣了。

A long long time ago when dinosaurs roamed the earth....well, not quite, but we were all still shooting on film, Adobe had just given birth to Photoshop and I had no real desire to be a Photographer. That's right, no real desire to be a Photographer. I wanted to make special effects for film, as a result, I studied Film and Media, what I should have realised was Adobe had just given birth to Photoshop and this world was about to change. Anyway, to cut the story short I moved into photography, away from film and photography, and then back into photography again full time, and that brings us almost up to date.

我說差不多就是這樣,但是科技發展成大家都習慣用手機、平板和電腦查看圖片。印刷媒體, 雖然質感較高, 但相對來說就很落後了。我相信不久印刷媒體將會再次回到我們生活,這一次是在頁面上可以移動的圖像。我從不曾認為,攝影已經過了最鼎盛的時期,它是不斷進化和持續成長的,我學習電影制作使我的技能錦上添花,更能為我的客戶提供另一層的服務,當然這也是我客戶曾經問過我的服務項目。

I say almost as there has been a development. We all watch and view images on our phones, tablets and computers these days, print media, although some of it is still lovely, is mostly falling behind now. Soon I believe there will be animated paper and magazines will live again, but this time with moving images on the pages. I don't think for one second that photography has had its day, it is evolving and continuing to grow, but I am adding film making to my skill set, something more to offer my clients, and something I have been asked for.

前陣子我們有一次時尚拍攝,我問我當時的助理可不可以幫我拍一些影片,他是一名獲過獎的影片圖像監導,所以我想他會是一個很適合的人。另一點是因為他熟悉我的作品,我想他的拍攝會比較接近我的風格。從這一次經驗我學會了兩件事, 第一,要麼集中精力拍攝,要麼集中精力影片錄制。 第二,如果你想要個鏡頭用一個特定的方式拍攝,你必須自己動手或直接更緊密關注指導,確保你拍到了你想要的。我可以說第三點, 但其實是我已經知道的, 別人無法從你的角度看相同的事物。最後一點就是我為什麼我會被客戶選上拍攝某些東西, 而另一個攝影師會被選上拍別的東西。 我們是獨一無二的, 創造和開發屬於自己個人的風格,是每個攝影師的籌碼。

So a while back we made a fashion shoot I asked my then assistant if he would shoot some video, he is an award winning DP and so I figured he would be the guy. The other thing is that he is familiar with my work, I thought he would shoot close to my style. I learned two things, number one concentrate on either making a photo shoot or a video shoot. Number two, if you want a shot composed a certain way, you have to do it yourself or direct it more closely and make sure you get exactly what you are thinking. I could say a third lesson, but it is knowledge I already understand, people don't see through your eyes. This last point is why I get picked to shoot certain things and another photographer gets chosen for something else. We are unique and that is what makes a photographer worth hiring, create and develop your own style.

首先看看我近期的攝影作品...

First of all have a look at my photographs from the days shooting...

拍攝很有趣,結果也令我蠻開心的。之前的文章我把作品修改前後的圖片po出來給你們看過,所以下面的作品花了我多少時間你們也可以想像得到。

The shoot was fun, and the results made me fairly happy. A couple of blogs back I posted a before and after, so you can see the amount of work I put in on these.

這個影片我被提供的是原始的毛片,它們還一直在我的桌面呢。同時我練習用Photoshop編輯影片,目前我還不能稱為專業,但相信這只是練習與時間的問題。

I was given the RAW rushes of the video and they had been sitting on my desktop ever since. In the meantime I have practised a bit with video editing in Photoshop, no I don't have premiere pro yet, but I am sure it will come soon enough. 

我看了這些毛片,開始一個不算簡單的學習過程,最後剪輯出算還看得過去的影片。我知道它不是完美的, 我也知道我哪裡出錯了, 下次我需要密切關注指導拍攝, 或是自己拍。 我需要自己編劇, 並採用我在那躲避猛龍隊和霸王龍遠古大學時代學過的技術。現在我比較了解我的作品想表達的聲音,更加確信可以將此技能應用到影片製作,我覺得我已經從一個攝影師成為一個可以稱呼為“影像制造者”的人了。

I went through the rushes, embarked on a very steep learning curve and finally produced something half passable. I know it isn't perfect and I know where I went wrong, next time I need to direct closely, if not film it myself. I have to story board  it and employ the techniques I learned at college between dodging Raptors and the occasional T-Rex. I know my image making voice more now and am confident to apply this to film, with that I feel I have grown from just a Photographer and can refer to myself, should anyone ask, as "Image Maker" now.

下面的連結就是這一個影片了,我第一次嘗試拍攝時尚相關的電影,希望以後還會有更多,並且只會越來越好。我希望你們喜歡我的作品,請通過留言或者任何方式告訴我你的想法,表達見解或者發表批評建議都可以。

Here it is, my first real effort at a fashion film, there will be more and they can only really get better. I hope you enjoy this, let me know either way, comments and criticism are all welcome.

 

https://www.youtube.com/watch?v=RnqNAkmdav4 

 

《國家地理旅行者》的十一月刊裡有關於我的攝影專訪文章,長達11頁,我希望它現在快點出現在商店裡,下次我可以與你們分享《國家地理旅行者》交給我在中國的旅行任務。

Next time I am hoping the November issue of Nat Geo Traveller UK will be in the shops, inside is an eleven-page article featuring my photography, and I can tell you more about my wonderful China assignment for them.

在那之前, 如果有任何意見或是詢價, 可以留言或是連結以下與我聯絡.  

愛你們呦

Until then, check out my WebsiteInstagram , TumblrTwitter and Linkedin. Remember to LIKE COMMENT and FOLLOW.
Feel free to get in touch, if you have a questions, bookings, assignments etc..

Love to all...

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    DuncanLongden 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()